Fred i det gröna

Det är helt underbart ute! F A N T A S T I S K T! Perfekt majväder - inte för varmt men ändå sol och G R Ö N T. Jag älskar grönt. Var nyss ute med hunden och gick och jag vill bara sjunga. Vi hade såhär trevligt väder i helgen när vi var på hajk men inte på söndagen.. då oskade och regnade det.. fast det gör ju inget för då var jag, med flera, redan hemma och gottade oss i innomhus. Mer än halva Pisket åkte nämligen hem på lördagskvällen eller söndagsmorgonen och slapp på så vis vara ute i det förskräckliga väder som lekte i himlen på söndagen. Stackars de satar som blev kvar... Men jag hörde att Gräsmattorna hade ordnat en superrolig lek/tävling? så det var nog ingen fara för dem :) Förrutom söndagen var helgen jätte härlig och vi badade en hel del. Bland annat i Turksjön som var så lerig att alla (speciellt den extra håriga Hillevi) inte blev ett dugg renare utan snarare fick svart turkhår över hela kroppen... inte särskillt mysigt men ganska roligt. Förutom de jävla fucking myggsatarna och den tunga packningen gick det även bra att vandra (fast vissa var nära gråten ibland). En lyckad helg i det stora hela!
Det var dock rysligt irriterande på lägerbålet när vi insåg att vi aldrig kommer få sitta kvar sisst. Det spelar ingen roll hur gammal man är, man är alltid för liten och oerfaren.

Fred i det gröna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0