Rättvisa och jämlikhet!

Det finns 49 positiva smileysar och 23 negativa på Skype. Detta är dock inte en exakt siffra då vissa av dem kan tolkas på olika sätt beroende av hur och vem som ser på dem.
    Pizzan tex. Vissa älskar pizza och ser därför den som något positivt medan andra, ser den som något motbjudande. Dessutom finns det ju coktaildrinken och ölen vilka båda är både positiva och negativa. I för stor mängd är de ju rent av farliga för hälsan! Och sen kommer vi till frågan om emosen som också finns som smiley. Jag skulle vilja påstå att denna gubbe är kontraversiell... (jag vet inte om det ordet passar in i den meningen men det lät bra) 
     Hur som helst. Det jag ville komma fram till var att samhället, i det här fallet Skype, vill påverka oss människor till att bli positiva. Majoriteten av alla symboler de har är ju onekligen trevliga, färgglada krumilurer som är till för att uttrycka glädje och lycka. Tänk på de stackarna som är olyckliga, vemodiga och arga. Har inte de lika stor rätt att uttrycka sina känslor som de som är glada? Är inte alla värda lika mycket och förtjänar samma förutsättningar?
   Jag behöver sova och Erik behöver komma tillbaka och blogga... jag känner att jag inkräktar på hans hörna genom att skriva det här inlägget..

Jag är en tragisk föredetta sjuk människa som missbrukar kakor.

Fred



Kommentarer
Postat av: elsaa

wooooow, trodde verkligen det var erik som skrivit :O

2010-03-02 @ 19:40:30
Postat av: Joppe

2010-03-05 @ 01:29:11
Postat av: Joppe

Nog överaskar hon oss alla! ( nästa gång ska jag komma ihåg att skriva något innan jag skickar iväg kommentaren, annars är det liksom ingen ide...)

2010-03-05 @ 01:30:56
Postat av: Anonym

Hahahah, sant Josefin, sant

2010-05-25 @ 00:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0