Piskarna har börjat sin vårdans

Visst känner ni hur våren kvittrar bakom knuten och lyser med sin sol i våra blekgula nackar? Jag tycker verkligen att den är på gång nu. Allt tyder på att Fröken Vår är närvarande: Snön rasar ner från hustaken, istapparna droppar sakta bort i solens glans, de små grönludna knopparna svajar i de spröda grenarna och piskarna har börjat sitt vårgnabb. De är ovanliga att se men om man lyssnar tillräckligt noga kan man höra dem kvittra i buskarna:

- så du tycker alltså att jag ska behöva betala böter gör att min kropp inte reagerar bra på mjölk?

- Eller så kan du se grejen som en sarkasm på alla moderna rasteologier?


Jaa, allt är som det ska vara på våren, frid och fröjd men även stoj och strid.

Jag hälsar dig Fröken Vår, jag hälsar dig välkommen till Sverige!

Fred




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0