Tonårsmisär. Varför det suger att vara tonåring.

Misär. vackert ord, Googla om ni vill ; D ^^.

Jag måste först be om ursäkt för förra veckans skit inlägg, och sen för att jag inte bloggat någonting sen dess, (två veckor?) Men grejen är att som låtsas filosof så hänger allt på att du ska vara bra olycklig, eller inbilla dig att du är det. Då börjar du tänka på andra saker än din misär (inbillade misär) och sen börjar du tänka på filosofiska saker för att få det se ut som du är någon. Och de senaste veckorna har jag hellt enkelt inte varit olycklig. Jag har varit omgiven med kompisar och vänner och skitit i allt filosofiskt flosker.

Men NU är jag tillbaka (Lånade Eddies Dragonage och har redan slutat svar i telefonen.). (Ett Spel).

Denna kväll ska det handla om Varför det suger att vara tonåring.
Det finns många skäl egentligen, Man kan vara: osäker, ensam, blyg, o.s.v Man kan ha: finnar, mens, polution, jobbiga föräldrar, inga föräldrar o.s.v eller så är det: Skit i skolan, tråkiga vänner, oförståd, skola rent allmänt, Världen!

Men det egentliga skälet för den genomsnittlige tonåringen ligger bland det vuxna. Inte att de inte förstår en, De förstår en för bra, (Kanske inte alla men jag kommer det) Alla är vi väll med om att vuxna säger åt oss vad vi ska göra och inte göra, Ta inte med ett armetält dit, spring inte naken i snön, ska du vara vaken hela helgen?
Och det dryga är att de egentligen i regel alltid har rätt! Varför då? Jo för att de har erfarenhet.

Allt vi gör och kommer göra har de redan gjort och det vet precis hur det slutar. Vi tonåringar gillar att tro att vi är oförstådda och att våra föräldrar har glömt hur det är att vara unge, Men det har de inte. Det är det som är problemet...

Erik. (Egentligen dör vi hela tiden, Men långsamt.)

Kommentarer
Postat av: Föredrar att vara anonym

Jag är så glad att du skriver igen! Dina inlägg är bäst! :)

2010-01-17 @ 23:23:00
Postat av: Anonym

Du har kanske rätt men jag tycker att det jobbigaste är att man inte riktigt vet vem man själv är... har du några ideer på hur man kan ta reda på det? Finna sig själv lixom...

2010-01-17 @ 23:25:03
Postat av: Gurrrijaao

Rätt som vanligt antar jag :Pp

2010-01-20 @ 22:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0