Om någon fastnat i dörren, drag genast i nödbromsen!

Idag var allt en lustig dag! Idag var faktiskt en väldigt lustig dag fylld av sammanträffanden efter sammanträffanden.

Det hela började med att Jag, Ilona och Madeleine plus några av våra vänner skulle till stan efter skolan. När vi ska ta tuben i Västertorp så känner jag genast hur tvångstankarna far iväg med mig och jag måste springa förbi så många dörrar som möjligt innan de stängs, detta brukar resultera i att jag antingen hamnar på bortesta vagnen eller missar tåget. På denna lustiga dag plingar dock 'dörrarna stängs-plinget' tidigare än väntat och Ilona, som hängt med mig på min vandring längs perrongen, slinker in mellan dörrarna precis i tid. Jag, däremot, som är några tiondelsekunder efter känner paniken strömma igenom mig när dörrarna stängs på mig och jag nästan fastnar. Som tur är kan jag, med lite superkvinnekraft och tur, klämma mig igenom och hamnar säkert på tunnelbanan.

Då ser jag ur ögonvrån hur någon skrattar åt mig (förutom Ilona som knappt kan stå rakt upp), tittar upp och ser ingen mindre än Elsa och Erik af Pisket! Ödet lyckades alltså firra till så att jag och Ilona hamnar på just den vagnen och vid just den ingången där några fellow-pisketmänniskor råkar sitta! Efter att vi fnissat färdigt sätter jag och Ilona oss ned för att prata med våra ack så fina vänner och snart kommer även Madeleine från längre bort i vagnen och ger oss sällskap.

Men spänningen var inte slut för det! Det är nämligen så att när Erik äntligen fattar att han ska gå av, efter att hans klasskamrater nästan skrikit det i örat på honom tre gånger, är även han lite för långsam och får dörrarna på sig och måste, likt mig själv, klämma sig ut! Ack, ack, ack så vi skrattade tills vi skrumpnade ihop som torkade vindruvor a.k.a russin!

Senare samma dag sa tubföraren i högtalarna: Att försöka klämma sig genom stängande dörrar kan innebära livsfara! Hur roligt var det inte att han sa det på just denna dag!

Så, vad kan jag säga? Vi gillar lite spänning i vardagen och lever riskfyllt kanske?

PUSSPUSSPUSS//Hillevimsig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0