Far, jag kan inte få upp min kokosnöt!

Tidigare idag fick vi i bloggruppen ett sms från vår hängivne ledare, livspedagog och vän Jesper som bad oss att skriva ett inlägg när vi kom hem från skolan. Detta var dock endast Hillevims som tog fasta på men jag måste meddela att jag hade planer på att göra det men att de byttes ut mot lite SvampBob och nachochips. Senare på kvällen försökte jag knäcka en kokosnöt från balkongen men kunde efter fjärde försöket konstatera att det inte räckte med att endast släppa den då snön var för mjuk. Den femte gången var jag så arg att jag sjöng "far jag kan inte få upp min kokosnöt! Inte ens med hammare och spik!" och sen drämde jag fanskapet i backen med en duns och ett smack och sen var det klart. Jag tror jag aldrig lyckats knäcka en nöt så elegant förut!
Resten av kvällen spenderades med kokos i munnen och topparna av två palmer i varje hand. Nu kanske ni undrar varför jag kapat av dem från sin stam och då kan jag berätta att det faktiskt inte var jag utan en annan familjemedlem som ville få plats med sina jakttrofeér från Afrika. Jag räddade dem faktiskt bara från ett grymt öde av kompostering mitt i kalla vintern och har nu adobterat de små grönskande liven. De har klämts ner i en kruka med vatten och står nu i mitt rum tillsammans med en annan palm som jag räddat från halshuggning.
Det är jag det, en vän till naturen och dess gröna under :)

Hejsvejs!


Min extreemt fina kokosnöt efter knäckning


Kommentarer
Postat av: Gräsmatta

Tänk om jag hade en liten, liten kaka, umpa, umpa fallerallera

Tänk vad folket skulle stå och gapa, umpa, umpa fallerallera

Inte åt mig utan åt min lilla kaka, umpa, umpa, fallerallera

2010-01-22 @ 10:29:51
URL: http://kakornatillbakatilloss.nu
Postat av: ...

Apa är det väl...?

2010-01-24 @ 18:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0