Vårtor på fötterna som vägrar att försvinna

Var det inte Jesper, vår otroligt beundransvärda bloggkapten, som sa att man skulle ha en fängslande rubrik?
    Tja nu när jag ändå har kommit igång är det väl lika bra att fortsätta skriva, eller? Jag kan berätta för er alla att fyra glada piskare hade nationellaproven i svenska idag... jag menar Alla glada piskare.... förrutom Eddie och Axel då... för de är ju små.. jag menar mindre... yngre.. minst... yngst! De är yngst.. och yngre. Och ganska små också faktiskt.. men det hör inte hit. Vi, resterande, äldre piskare, hade nationella läsförståelse. Tyvärr glömde jag bort allt som lärarna hade sagt innan: "Håll er till de rader som finns, tydlig styckindelning, tänk på att inte sattsa allt på G - frågorna..." 
    Men men, det finns värre saker i livet. Tex kan man ha massor med vårtor på fötterna som aldrig vill försvinna (jag har ju inte det, så att ingen missförstår, men jag tänker på alla andra stackare som faktiskt har det), vara sugen på godis hela tiden och aldrig få något tills den dag man i sin desperation snor ett barns godispåse, ha något på ryggen som kliar som man inte når och ingen assisterande hand finns i närheten... Jag kan rabbla på i evigheter men det enda vi kommer komma fram till är att livet suger och då blir ingen glad :) 
    Låt oss istället fokusera på det soliga och trevliga... Som att jag har en grymt fin ring som jag älskar, min syster är i London och jag har hela hennes kvarlämnade garderob till mitt förfogande, att jag sprang i 7 minus igår.... det kanske inte var något possetivt då men efteråt var jag väldigt nöjd. Det är bara att fundera lite så kommer man på de där små sakerna som gör en glad! Och glöm allt det där om vårtor och godissug för det är bara bajs.

FRED

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag e ju oxå ett år yngre och har inte gjort np :O :P

2010-02-09 @ 18:59:38
Postat av: Madeleine

Ojojoj! Jaa men Hanna, du är ju inte liten. Jag räknar dig som min jämlike :) Och nationella provet blir ingen match för dig ;)

2010-02-09 @ 21:27:18
URL: http://pisket.blogg.se/
Postat av: Hanna

Haha tack så mkt nu blev jag lite gladare :-D ;)

2010-02-10 @ 07:30:40
Postat av: Sniirk

Madeleine.. jag har allt sett dina fötter och allt är de lite vårtiga;)

2010-02-13 @ 22:50:54
URL: http://kduun.blogg.se/
Postat av: Anonym

VAD SÄGER DU? De är lika vårtfria som dina ludna örsnibbar! Inte för att det år något fel med att ha vårtor men.... jag har det iaf inte ;)

2010-02-15 @ 20:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0