HOHOJAJA!

Hahah, jo jag vet inte riktigt hur jag känner för den nya kvisten i hörnet... den känns lite "madeleine är bitter för att alla klagar på hennes design så hon kluddrar till en fjånggonggong för att make a point", madeleine glöm inte att jag klagade aldrig! Varför ska jag då straffas? Sen kan det ju vara så att någon annan har gjort den och jag sitter här och falskt anklagar Madeleine men vad spelar det för roll egentligen? Det hela kan ändå bara bli löst på ett sätt! Vi måste ha en bild! Jag är redo att offra min, inte så mycket längre men ändå lite, doldisidentitet och lägga upp en bild på mig själv om det ska behövas!

På tal om Skåne så kan nu Pisket allt om detta landskap eftre gårdagens möte... Erik och Jesper, de skånskaste skåningarna själva, höll nämligen först ett föredrag (med karta) om deras ursprungsbo för att sedan visa en film på EN TIMME, troligtvis från UR, om Snapphanarna, Sverige-Danmark kriget och Nils Dacke som alla ledde upp till att Skåne blev svenskt samt så skånskt som det är än idag! För lärorikt kan också vara roligt...

Hosthost!

Själv har man ju lite skånskt blod i sig men.. man vill ju inte att de andra stockholmarna ska känna sig underlägsna så vi håller det mellan dig och mig!

I alla fall så önskar jag er alla en ypperligt trevlig vecka.

PUSSPUSSPUSS// HillevilsNils (Dacke vettu) =)

Kommentarer
Postat av: Sånt som växer på marken...

Trevligt. När jag var liten trodde jag att Skåne var en del av Göteborg, men nu vet jag att det tillhör Danmark...



...och förresten. Är det nån som har sett min kakadua? Den flög bort nångång innan julafton :(

2010-02-02 @ 00:08:31
URL: http://birdlover.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0