Den sociala situationen.

Nu jäklar har jag äntligen någonting från mitt liv att skriva om. Nu så!

Idag, jag skulle lungt och harmoniskt letade efter en plats att sitta vid under matan i skolan, tyvärr var det bordet jag haft i sikte upptaget, jag tittar runt.
Där, sitter tre flickor från min, respektive min grannklass. Sedan jag anser, ansåg mig rätt så bra vänn med åtminstonde två av dem så satte jag mig där.
Vi inlädde en konversation. Plötslig ser jag flickan bredvid mig ta upp mobilen. Hon börjar skriva ett mess, i rätt så öppen ställning som inte visar på att det är privat. Jag tittar en snabb blick på det. (Kanske fel av mig, troligen fel av mig)

Hon skrev om mig!! Och inte bara vad som hellst, "Jag avskyr honom" m.m Och sedan någon vilja att jag borde gå. Ungefär så tror jag det stog (läste "avskyr honom") Jag anade att hon skulle skriva till flickan framför mig sen det annars skulle vara omöjligt att förstå messet om man inte var med.
Jag försökte signalera till flickan framför mig att jag sett vad hon skrev. Det fungerare inte...
Efter nästan överdrivna gester så tog jag fram mobil, skrev att jag läst det och gav den till henne, Hon förstod inte sen hon inte fått messet än, Jag skriver att hon snart kommer få det. Flickan är fortfarande oförstående.
Sedan tar flickan bevid mig och ger hennes lur, med hennes mess om mig i till hon framför mig. Samtidigt som jag lämnar över min mobil med
en förklaring om att jag såg henne skriva om mig i ett mess.

Det blir en sådan absurd stämmning att vi alla tre börjar skratta efter att hon läst klart båda.
Jag dricker snabbt upp min mjölk och går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0