Scouternasnatt-09 (längsta blogginlägget i världshistorien)

Wollibolli!
Jag tar på mig den stora och viktiga uppgiften att skriva om scouternasnatt!:D
Jag (moa g), ivvie och madde träffades kl 9.00 på bygget för att plocka ihop material. Efter det åkte vi till huddinge där vi träffade hanna och musmattorna på en buss mot ådalen där tävlingarna skulle hållas.
Vi började klockan 12 och fört ut var eldning. Där gällde det att koka upp såpavattnet så fort som möjligt och vinna allt material genom att kasta livlina(en sak per träff) Det gick på 10 min vilket gav oss en nionde plats på den grenen, inte världens bästa start, but life's hard! Sen fortsatte dagen med grenarna "natur" och "surrning"  Vi var bäst och ägde ALLA på surrningen, jippi! Sen gick vi tillbaka till lägret och slappade:D
Senare på kvällen började "natt-tävlingarna" det var knopar, livlina, kommunikation och typ ett jätte stort suduko med lyktor i olika färger:P det gick väl hyfsat bra förutom det lilla missödet då hillevi läste fel på kartan litegrann men det löste sig till slut efter ett litet skogsäventyr:P
Vid tolvtiden var det dags för nattorienteringen jag och madde körde lätta banan (den var inte lätt) och hillevi och snöis (hanna åkte hem för att sovaaaaa..zzzzz) tog den svåra. Efter en timmes totyr av mörk skog och lite småtjafs om vilket håll som var upp på kartan så kom vi ut från skogshelv*tet med dom flesta kontroller stämplade.
Lite för snabbt drickande av redbull blandat med masssaaaa socker i form av godis = dålig sömn!!!!! På morgonen nästa dag så var vi alla pigga och glada... eller?
klockan nio kom hanna tillbaka och tio drog sista tävlingen igång. Den var ganska tråkig om man inte tycker att okokt havregrynsgröt är lite skoj sådär att dricka en full tallrik av... Jag vet inte vad Ivvie och Hanna tyckte men det är iaf godare än rått ägg med lera!!! ;P
Vi slutade på en fjärde plats, vi är skjukt nöjda!!! Musmattorna vann, ett stort grattis till dom (fast dom var faktiskt dubbelt så många som vi så egentligen så var vi bäst!!!(fast det är vi ju alltid förstås!!!)

Det var en GRYM helg!
Puss o kram skumbanan / Moa

PS. Hillevi är en kaka [kaoka] :D:D:D:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0