När jag trodde jag var klar med Sms.

Erik Stavaeus! Bara för framtiden.

Jadu, Annanym. Eller Anna Nym? Häftigt namn vilket som. Jag skulle egentligen föredra lite mer feedbak innan jag svarar på den här frågan, jag får nog hålla med Sofia lite grann. Det jag inte förstår är vad för sorts sms. Vilket är det viktigaste i den här frågan. Men jag kommer hjälpa dig ändå.
Den största nackdelen med Sms (som om jag inte trackat färdigt på det än) är ju den att det är svårt att överföra känslor och djupare innebörd. Samma gäller att chatta. Om man känner människan man messar/chattar med blir det såklart lättare, och smile gubbar har ju också underlättat sen Sms kom till. Men fortfarande är det lite knivigt.

Om du nu skickat fel Mess till någon är väll det bästa att be om ursäkt och säga att det blev fel skickat. Om det nu var något viktigt, eller kanske något som handlade om människan du skickade till av misstag finns det nog inte mycket att göra tyvärr. Du kan alltid be om ursäkt, eller fråga personen som fick messet av misstag om inte dennne snackar skit om folk/dig med andra via mess. Att ge folk perspektiv (vissa skulle kalla det skuldkänslor) på det sättet är ett perfekt sätt att ta bort skulden från dig.

Jag rekommenderar inte bara till dig utan till alla denna sida. Den tar inte bara upp detta ämne utan är också skit rolig! http://www.felsms.com/ Massa människor som tar upp vilka "fel" sms de fått eller skickat från/till andra. Jag skrattade grovt åt några av de lite mer makabra riktigt länge.

Puss och Godnatt! (Jag och min sekreterare hade sex idag)
(Min sekreterare är egentligen en man)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0