Min lilla (extrimist) åsikt/frågehörna... Om Det starkare könet.

Jaha, nu var vi här? Eller är vi borta där? Jag vet att jag inte har någon koll... Men nu flummar jag! Idag ska det handla om varför kvinnor är det starkare könet. Då säger ni: Erik killar har faktiskt 20% mer muskelmassa än tjejer. Jaha?
Det har aldrig hjälpt mig, det kan jag säga er. Om en tjej slår en kille kan inte killen slå tillbaks! På grund av att "hon är tjej"! Och sen, Alla killar vet hur det känns att bli slagen i pungen, eller hur? (Alla killar nickar) Vad är den bästa liknelsen som man kan göra på en tjej? En total 360 blåtutte? Visst, om ni nu lyckas så kommer ni inte bara förlora all respekt av era vänner. Ni kommer också förlora respekten för er själv.
Och sen, det ultimata beviset. Någonting jag kallar "Märta blicken" efter en bra vännina till mig, en tjej klämmer diskret ihop brösten tittar sött upp och leker lite med håret. Aldrig har jag sett en kille stå imot det! Aldrig någonsin!

En kille är chanslös mot en kvinnas ultimata vapen: Hennes skönhet. Vi är chanslösa överhuvudtaget. Det är därför killar borde få det bättre, (jobb, lön e.t.c) Vi är alltid livrädda i en kvinnas närvaro. (Ja, Alltid)

//Erik: (Ja! Jag håller längre än två sek, Men kanske inte mycket)

Kommentarer
Postat av: ...

asså wtf? Nu ska jag ta fram den lilla feministen i mig! Vem har sagt att alla tjejer är så? menar du att alla kvinnor är sk ``man eaters´´ och att vi alla är snyltare? och vadfan ska vi tjejer göra när vi blivit 50+ och tuttarna är hängiga och ögonen rynkiga och trötta? vem faan skulle falla för en läskig tant som försöker se söt ut? ska vi skita att utbilda oss och låta alla män ta över medans vi sitter hemma och ta hand om barnen? Detta är bara en töntig försvarsmetod till värför män borde få bättre jobb! Kvinnor kan vara minst lika bra chefer osv som män kan, kvinnor förtjänar lika mycket lön som män får! Otroligt omoget och dumt argument och jag tycker du ska ta och skaffa det ngt vettigt att skriva om!

2009-12-22 @ 19:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0