En iron man 2!?

Hej igen!
Just när jag fått för mig att hela den här, "Nu ska vi göra usla filmer på alla superhjälte serier som finns och tjäna massa pengar på meningslösa skit saker" delen av filmindustrin var klar så ser jag att Iron Man 2 kommer ut!

Kris! (Jag blev så arg så jag var tvungen att gnugga en Selma Lagerlöf bok mot mig för att få lite kultur och inteligenskänsla tillbaks i kroppen.) Iron Man 1 var precis lika dålig som Superman return, Fantastic 4, för att inte ens nämna Spiderman 3 (och två).

Men tillbaks till Iron Man. I ettan stötte man på en rik fjant som fick lite samveteskval när han fick reda på vad hans vapen egentligen gjorde. Alltså en totall idiot med tanke på att han borde insett de runt tre års åldern. Men så klart räddas han från att vara skyldig för han hade ingen annniing om att hans företag (som han borde haft jätte koll på) sålde skiten till de bad guys också!
Nu i tvåan ska allting upprepas om igen fast med några fler super dräckter och lite mer special effekter. Han har
inte lärt sig någonting från ettan såklart! 

Det värsta är att han aldrig egentligen haft några bad guys att rädda världen ifrån. I ettan sitter det typ fem österlänningar och snackar om Djingis Khan. De dödar han, sen så avskedar han sin kompis. (Som var ond)
Nu i tvåan har han fortfarande inga fiender, förutom den väldigt onda amerikanska staten som vill ha hans uppfinning. Och hans egen Idioti såklart. Och några stackars terorister. Mest hans Idioti.

Erik. (Spelen suger också!)


Kommentarer
Postat av: Emma

Iron man FTW! En sjukt bra film som blandar fiction med nutidens allvarliga verklighet. Det skapar en bisarr men "reell" historia som berättas med en viss ironi. Snyggt gjord, väl filmad. Huvudrollen är en skön karaktär och har en vass tunga. En bra kompott för att skapa en riktigt bra film. Spider man är inte ok att tracka ner på! Coolaste hjälten ever!

2009-12-25 @ 16:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0