Dagens första fråga, Och om Sms!

Det är alltid en känsla av att vakna upp och veta att det är din dag du vaknar upp till, du kanske tänker: Det är väll alltid min dag? Och det kanske stämmer. Men har du någonsin insett det? Att idag är det din dag. DU kan göra vad som hellst med den. Hela dagen är upp till dig. Det är din dag!

Idag vaknade jag upp till att min mobil, (som jag låg på) fick ett mess. Det var en intressant känsla sen vibrationen på mion mobil är fantastiskt stark. Som att vakna upp till att en pyssling juckar supersnabbt mot din midja.
Eddie som redan vaknat messade redan med diverse. Jag har kommit på migsjälv på sistone med att bli arg när jag får ett sms. Förut var det alltid den där känslan av glädje när någon messade mig. Men nu känns det som de avbryter mitt liv, som jag måste sluta göra det jag gör för att svara på meningslösa medelanden.

Visst jag messar ibland när jag behöver få reda på något eller ska planera något. Men annars så föredrar jag faktiskt att ringa människor nu för tiden. Bara för att prata. Tyvär känner innga andra som jag och det resulterar i att när jag ringer någon enbart får ett: "va? jag gör något, kan vi inte messa?!" Sms tar sociala liv! Vill du vara ett av dem? Nu till Douglas som sitter inne på lite djupa idelogiska frågor.

Jadu Douglas, den är svår. Det är ju allmänt känt att Älvsjö är en bättre kår än de andra stackarna och vi måste göra allt för att behålla våran överlägsenhet, det är klart. Men hur ska det gå till? Att stoppa socialt (sexuellt) umgänge är såklart en viktig del.
Men jag anser att det inte börjar bli en riktig fara förens vi börjar fortplanta oss med de längre stående kårerna. Därför kan vi tvinga på alla killar en kondom. (Eller sy fast den i...) för tjejerna kan vi erbjuda gratis spiral. Om det nu så händer att en människa råkar blanda vårt ädla blod med de någon ur de lägre kårerna så rekomenderar jag att vi utesluter de ur vår kår. Vi måste komma ihåg att hedersmord är förbjudet. Även i scoutsamanhang.

Skämt åsido. Larvig fråga förtjänar ett larvigt svar. Nästa fråga tack!


Kommentarer
Postat av: Anonym

tycker inte du att scouting egentligen är en popularitetstävling? Allt går ju ut på att skaffa vänner i kåren.. det är inte alltid så lätt om man är blyg.

2009-12-21 @ 13:37:28
Postat av: Douglas Von Sandberg a.k.a Adelns Värsta Son

Nu rasade precis min respekt för erat lag. Vi ser med förakt hur folk smittar ner vårat fina adelsblod genom att bryta mot älvsjös hederskodex! Fy skäms!

2009-12-21 @ 15:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0