Dagen före dagen före doppardagen!

Jaha ni! Jag kom just på att det faktiskt är min tur att blogga idag, wohooo! Inte för att jag direkt har tid men ett litet inlägg kan jag väl slänga in. Ni förstår, jag bakar lussebullar för fulla muggar och det går inte så där jätte bra. Jag menar, jag hade i allt som skulle vara i... men kanske lite i fel ordning? Nu ser det i alla fall ut som en stor klup med massor av mindre klumpar som i sig har massor med mindre klumpar i sig... det låter fel va? Men det löser sig nog... så småningom. Jag låter den ligga och tänka på saken för tillfället så kan jag själv passa på att skriva till er kära läsare! :) Sånt går väl hem hos er? Öppet fjäsk.. eller? Jag brukar själv falla för det väldigt ofta så någon in/påverkan måste det ju ha! Heter det föresten inverkan eller verkan? Sånt där tycker jag är knepigt.... 
Aja, igår hade vi ju Rimstuga! Det hade potensial att bli roligt men någonstans där i mitten, när Sigge och da' gang flög till Konsum för att köpa varor som kunde fylla deras magar, sprack det och frammåt nio gittade de flesta Piskarna utan vare sig rim eller julkännsla... Bättre lycka nästa år!
Men som ni lagt märke till har iaf bloggen fått en juligare och finare header tack vare Moa och hennes syster.
Nu börjar jag få lite ont om tid, ska nämligen åka till stugan i fjällen om två timmar och har inte packat än... eller slagit in paket... eller bakat klart lussebullarna.... Oups! Vad har jag gjort egentligen? Varför förvarnar ingen en om hur svår julen är? Helt plötsligt utsågs jag till pyssel och bakfixare... vem kom på den idén? Jag?
Aja, ett tipps från mig är att se mycket disney under julen för det ger en tillbaka lite av den där barnsliga känslan av julmys man hade när man var liten.

Alltså! Dagens tipps: Se mycket Disney för att få tillbaka barnet i dig.... dvs, om det inte redan har tagit dig i besittning.

God Jul och rejält med pisk önskar jag er alla /Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0