Blyghet och Vänner.

Jadu, Kära anonym... Är inte allt en popularitetstävling? Går inte allt ut på att skaffa vänner? Jag vet att på nästan alla ställen så är den med flest vänner en vinnare^^...

Men detta är inte sanningen på scouterna. Här behöver du inte skaffa vänner, alla scouter är dina vänner (nästan) I scouting existerar inte utfrysning. (Eller det är så det ska vara!) 
Som vår slogan säger: Vi har inga avbytarbänkar! Jag kan förstå om du är blyg, de är nästan alla egentligen men det spelar ingen roll. Om du bara ger dina andra scoutkompisar en chans så kommer du se att de är roliga och trevliga och de kommer bli dina kompisar och kanske kommer du leda denna "popularitetstävling" då?!
Scouting är till för alla och envar. Det är det om skiljer oss från de där töntiga fotbolls och andra sportfånarnas saker. Att vara scout innebär att du får massa kompisar, inte att du tävlar om vem som får mest. Ni är alla kompisar. Sluta sitta i hörnet och gå ut och ta för dig av alla andra socialla scouter som man kan umgås med.

Det mitt tips för dig!

Nu kanske det kommer dröja innan jag svarar på alla de frågor som kommer in, sen de andra bloggarna också måste få en chans att blogga. (Vi bloggar ju i en demokratiblogg) Jag kan ju inte direkt ta över bloggen nu kan jag? Men jag lovar att vara tillbaka så snart jag kan, (i värsta fall nästa söndag) Med massa nya fina svar till er, Och massa nya funderare och tankar om världen. (Ni har min sekreterares nummer så vill ni något så vet ni hur ni når mig.)

Puss och kram! (Ja! Jag känner Gurribooi, kolla in han på youtube.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack, tror jag... det känns faktiskt lite bättre :)

2009-12-21 @ 14:29:55
Postat av: annanym

Kära Erik Starraeus.

Vad gör man när man har skickat rätt sms till fel person? Om du fattar vad jag menar...

Tacksam för svar!

2009-12-21 @ 14:38:30
Postat av: Sofia

Jag förstår i alla fall INTE vad du menar...

2009-12-21 @ 15:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0