Avatar.

Just som jag satt i min ensamhet och grät över min misär... kom jag på att det är min dag att blogga, lite sent med tanke på att när jag skriver det här är det egentligen inte min dag längre. Men då kom jag på att vad kunde vara bättre att skriva om än Avatar filmen jag just sett.
(Med mina föräldrar så få inte för er att jag har ett liv)

Nu är det ju så att alla redan recencerat Avatarfilmen. Men Med tanke på Att JAG är bättre än alla andra (vilken dödsynd gjorde jag just där?) så vill ni säkert höra mina åsikter också om filmen.

Jag är en man som gillar specialeffekter. Som jag brukar säga: En dålig film kan inte göras bra av specialleffekter... Men den kan åtminstone göras sevärd! Jag var i början väldigt skeptiskt till den här filmen sen jag fått för mig att just de specialeffekter som kostat 3,5 miljarder (hur mycket mat blir det till fattigbarn?) är till för att dölja en rätt så dålig film. Jag tänkte "Visst, Konceptet är bra men det kommer inte lyckas..."
Men det gjorde det! Filmen räddas av en typiskt och lätt story, de dåliga kärleksdelarna döljs av häftiga djur scener. Man får sig ingen direkt tänkare men den gör ett bra budskap klarare.

Det ända riktigt dåliga är väll att hela storyn (Ja HELA!) är tagen från: Mannen som dansar med vargar. (Den filmen är minst 3x bättre än Avatar) Och den filmen lyckas också med något Avatar misslyckas med. Slutet.
Jag känner mänskligheten. Den skulle komma tillbaks. (Vilket den säkert gör i en Avatar 2 och Avatar 3)

Så: Se filmen. Den är värd det. Men se den inte i repris. (Att köpa DvD:en är ok. Men ni får inte hyra den)

Lone Wolf Signing of. (Bästa rollen i filmen var henne!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0