Andra sidan av myntet. (Plus Douglas igen)

I mitt förra inlägg kan ni se att jag skrev, samma sida av ett mynt. Då kanske ni undrar: vad är då andra sidan? Det skall jag säga er! Folkpartism! Folkpartism är den andra sidan på myntet. Denna vackra sida...

Folkpartiet har på sistone haft en lite "tönt" stämpel, men det kommer bara av att det ända folkpartisterna gör just nu är att putsa borgarnas skor och snacka om skolan. Låt oss istället se in på vad de står för i grunden. Det är det som är det bra...

Folkpartiet står för en perfekt mix av kommunism och kapitalism. Som att blanda Fanta och Cola. (Jag tycker personligen att det är skit gott, men om ni inte tycker det får ni komma på någon egen liknelse) ((Anmärk att Cola och Fanta tillhör samma företag. Samma sida av myntet! Mina liknelser är grymma!!))

Vart var jag?... Jag snackade om läsk... Folkpartiet!
Som sagt. Folkpartiet är grymma, de tar det bästa från allt och skapar sedan en egen politik med de bästa.
Alla borde vara folkpartister. Förutom de som är det idag...
Inte så att jag är emot borgarna, (bättre än sossarna just nu) Men jag är emot hur folkpartiet smörar för dem.
Det som ständigt varit folkpartiets nackdel är att den verkar så lam för att den inte står för någonting speciellt. Det är alltså polariseringes fel!!

När jag har blivit deras partiledare ska jag skapa ett nytt, Super folkparti! Det ska vara ett extremfolkparti!

(Hur skapar man ett extrem mitt, undrar ni? Tänk er att ni har en planka, mest till vänster är kommunism, mest till höger kapitalism. I mitten folkpartiet. Tänk er nu att ni har en yxa som ni tar och huger ett jack i plankan i mitten. Det jacket i mitten är extremfolkpartism!)

Nu när ni blivit politiskt upplysta såhär till jul vill jag bara hälsa Douglas igen!
Douglas. Ert seniorlag har haft så jäkla mycket utanförkår sex att det är sorligt. Och i vårt seniorlag är det bara två (tror jag) som har haft det. Det är ni som förstör vårat fina Superblod!
NI! Tänk på det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

och vilka är de två då ;)

2009-12-22 @ 13:34:44
Postat av: elsa

erik vafan. kom ihåg att vi andra inte vet vad det är för fråga du svarar på! skriv först frågan och sen svaret. och kanske ett lite kortare svar ?



puss :D

2009-12-22 @ 13:47:48
URL: http://patetetiskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0