2010 - Mot oändligheten och vidare!

Ojojojoj! Jag kom genom det förra inlägget på att det är Nyårsafton imorn! Ett nytt nummer att komma ihåg. Det är precis som när man fyllt år; man fortsätter skriva sin gamla ålder över allt. Nu måste vi vänja oss av med 2009 och välkomna 2010. Har ni tänkt på att det här året aldrig kommer komma igen... det har gått till historien och kan på inga vis göras om. Det är skrivet i sten och kommer förbli det tills den dag någon kommer på en tidsmaskin. Men hur stor är sannolikheten för att någon i sådanna fall skulle vilja resa tillbaka till detta år? 2009? För vad för historiskt och viktigt har hänt i år? Det är faktiskt en intressant tanke....
Dessutom måste man ju komma på sånna där nyårslöften också. Sånna där saker man lovar för att senare kunna bryta.
 Jag undrar vad jag ska ta... något lätt tror jag. Förhoppningsvis glömmer mina vänner helt enkelt bort hela grejen och ingen av oss behöver tynga vårt samvete med krav på en förbättring av något slag... men å andra sidan! Varför måste man ta löften om förbättring? Man kan väl lika gärna lova att inte knyta skosnörerna lika snyggt eller att inte borsta håret på morgonen... om man nu gör det. Eller varför inte ta ett löfte på att för första (eller andra eller tredej eller fj...) göra något busigt och ovanligt. Något lite halvelakt och egoistiskt?
Fast nej, det skulle ju inte funka. Människan vill ju skapa en bättre värld, eller hur? Det är vårat mål i livet; Att ha gjort något bra för någon annan och vara tillfreds med sig själv.... Fast samtidigt är det ju självklart viktigt att ha haft sjuhelvetes skoj också!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0